Werk voor 2000 chauffeurs

Altijd al gedroomd van een auto van de zaak die meer kost dan een Ferrari? En ook meer ruimte inneemt dan een Ferrari? En relaxter rijdt dan een Ferrari? En meer mee kan nemen dan een Ferrari? Chauffeurs op de vrachtwagen maken elke dag mee hoe het is om een luxe en grote auto van de zaak te rijden.

Renee Reijers van Transport en Logistiek Nederland (TLN) vertelt aan de NOS dat bedrijven weer graag Nederlandse chauffeurs nodig hebben. De economie wordt beter en er zijn veel oudere chauffeurs met pensioen. Chauffeurs uit Oost-Europa kunnen nu gemakkelijker werk vinden in hun eigen land. Dat zorgt er voor dat er meer plek is voor jonge Nederlandse beroepschauffeurs.

Moderne chauffeurs

De 17,5 meter lange dienstwagen van Jurgen

De 17,5 meter lange dienstwagen van Jurgen (NOS)

De moderne chauffeur moet ook goed kunnen communiceren. Het is niet alleen maar rijden. Naast het besturen van een vrachtwagen, vervoer je goederen. Je brengt spullen en helpt daarmee de opdrachtgever. Als beroepschauffeurs goederenvervoer ben je de onmisbare schakel tussen verzender en ontvanger. Na jouw opleiding tot chauffeur wegvervoer bij de School voor Techniek weet je alles van jouw voertuig, maar ook hoe je zo handig mogelijk jouw opdrachten uitvoert. De snelste en zuinigste route. Dat bespaart geld en tijd. En zorgt voor een tevreden werkgever en opdrachtgever. Daar doe je het voor.

 

Afwisselend

Als chauffeur zit je elke dag achter het stuur. En dat is fijn, want je bent elke dag weer onderweg naar een nieuwe klant of met een andere lading. Jouw bestemming en de vracht zijn morgen weer anders. Misschien ga je rijden op het buitenland, of met een koelwagen, of met containers. Uiteindelijk zorg jij er voor dat fabrieken blijven draaien, winkels hun bestellingen krijgen en distributiecentra kunnen blijven leveren.

Bekijk de video van de 19-jarige Jurgen:

Arbeidsperspectief

Baangarantie is altijd lastig te geven. Daarvoor zijn er te veel dingen die in de tussentijd kunnen gebeuren. Zoals het er nu uit ziet, is het arbeidsperspectief positief. Als je in september begint, dan is de kans wel heel groot dat je meteen aan de slag kunt als je jouw diploma hebt. Elk jaar 2000 nieuwe chauffeurs betekent dat er in 2020 in totaal 10.000 nieuwe bestuurders nodig zijn. TLN ziet ook graag meer vrouwen achter het stuur.

Privacy-instellingen

Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Wijzig je voorkeuren of bekijk ons privacybeleid.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen